Mergi la continut

Kia dezvăluie noua sa filosofie de design și imagini complete ale modelului EV6


- ‘Opposites United’ – Unirea Opuselor - este filosofia de design Kia pentru toate automobilele sale viitoare
- Filosofia este formată din cinci piloni: îndrăzneala de a fi naturali, bucurie în lucrurile simple, puterea de a progresa, tehnologie pentru viață și serenitate în tensiune
- Designul exterior al modelului EV6 este caracterizat de detalii high-tech
- Designul interior modern și spațios a fost posibil datorită primei platforme EV dedicate dezvoltată de Kia (E-GMP)


15 martie 2021 - Kia Corporation a dezvăluit astăzi primele imagini complete ale exteriorului și interiorului modelului EV6, primul său automobil electric dedicat (BEV), înainte de premiera sa mondială din martie.

EV6 a fost conceput sub noua filosofie de design a mărcii „Opposites United” – Unirea Opuselor, care se inspiră din contrastele regăsite în natură și umanitate. În centrul filosofiei designului se află o nouă identitate vizuală care evocă forțe pozitive și energie naturală, cu combinații contrastante de elemente stilistice ascuțite și forme sculpturale.



Având un design distinct, în stil crossover și bazat pe noua platformă modulară a mărcii (E-GMP), EV6 este primul automobil 100% electric (BEV) dedicat Kia care este influențat de noua filosofie de design, întruchipând concentrarea mărcii Kia pe electrificare.

„EV6, ca prim model EV Kia dedicat, este o prezentare a designului progresist, concentrat în jurul omului, și a puterii electrificate. Credem cu tărie că EV6 este un model convingător și relevant pentru noua piață EV ”, a declarat Karim Habib, Senior Vice President and Head of Global Design Center. „Cu EV6 ne-am propus să creăm un design distinct, de impact, utilizând o combinație de caracteristici sofisticate și de înaltă tehnologie cu volume pure și ample, oferind în același timp un spațiu unic ca model EV futurist.”

Opposites United: o filosofie de design pentru toate automobilele Kia viitoare
Filosofia de design „Opposites United” debutează odată cu modelul EV6 și va caracteriza designul tuturor modelelor Kia viitoare. Filosofia se bazează pe cinci piloni de design importanți: Bold for Nature (Îndrăzneala de a fi naturali), Joy for Reason (Bucurie în lucrurile simple), Power to Progress (Puterea de a progresa), Technology for Life (Tehnologie pentru viață) și Tension for Serenity (Serenitate în tensiune).



Pilonul de design „Bold for Nature” se bazează pe interacțiunea cu natura, regăsită în detaliile, formele și proporțiile atât din lumea naturală, cât și în cea umană. Acest pilon de design creează structuri și finisaje organice, dar tehnice, pentru interiorul vehiculului; designurile exterioare sunt caracterizate de o combinație de linii clare și simple cu suprafețe îndrăznețe, în continuă schimbare.

Pilonul de design „Joy for Reason” se concentrează pe senzația și ambianța oferită de viitoarele automobile Kia. Designurile viitoare vor îmbina emoționalul cu raționalul, creând automobile care influențează starea de spirit a pasagerilor, prin relaxare și inspirație. De asemenea, va influența adoptarea de noi materiale organice și culori mai îndrăznețe, exprimând un sentiment de tinerețe și un caracter ludic.

Pilonul de design „Power to Progress” pornește de la punctele forte de design actuale ale mărcii. Folosind și dezvoltând abilitățile și expertiza acumulate de-a lungul ultimei ere de transformare bazată pe design a mărcii Kia, designurile și structurile viitoarelor produse ale mărcii vor continua să evolueze. Designurile viitoare se vor baza pe experiență și creativitate pentru a inventa și inova.

Pilonul de design „Technology for Life” îmbrățișează noile tehnologii și inovații pentru a încuraja interacțiuni pozitive între oameni și mașini. Viitoarele automobile ale mărcii vor adopta o experiență de utilizare „in-car” de nouă generație (UX) prin design, inovație și progres în domeniile lumină ambientală, senzorial și conectivitate, pentru a ajuta clienții să interacționeze cu mașinile lor.

Pilonul de design „Tension for Serenity” evocă tensiunea dintre forțele opuse și contrastele creative și recunoaște echilibrul de design care vine de la două forțe opuse. Oferă concepte de design frapante care utilizează detalii clare, extrem de tehnice pentru a crea o tensiune a suprafeței - și realizează o viziune armonizată de design, orientată spre viitor.

„Dorim ca produsele noastre să ofere o experiență instinctivă și naturală care îmbunătățește viața de zi cu zi a clienților noștri. Scopul nostru este de a proiecta o experiență fizică a mărcii noastre și de a crea automobile electrice originale, inventive și interesante. Ideile designerilor noștri și obiectivele mărcii devin mai conectate ca niciodată, având clienții noștri în centrul a ceea ce facem și influențând fiecare decizie pe care o luăm”, a adăugat Karim Habib.

Mai multe detalii despre filosofia ‘Opposites United’ sunt dezvăluite în filmul ”Declarație de Design” Kia:

Design exterior: un design EV orientat către viitor, caracterizat de detalii high-tech
Designul exterior al modelului EV6 este o reprezentare puternică a sintagmei „Puterea de a  progresa”. O evoluție a punctelor forte de design ale mărcii, EV6 este un punct culminant al abilităților și expertizei acumulate de-a lungul transformării designului Kia; explorând viitorul și dincolo de acesta.



În partea frontală, luminile de zi caracteristice afișează un aspect elegant și modern. Acestea fac parte din conceptul „Digital Tiger Face” al mașinii, o evoluție de design care evocă spiritul grilei de tip „Tiger Nose” pentru epoca electrificată. Designul blocurilor optice include, de asemenea, un model de lumină dinamică „secvențială”. Sub aceasta, gurile de admisie a aerului lărgesc vizual partea din față a mașinii, accentuând imaginea sa high-tech. Ca parte a optimizării fluxului de aer din față, aerul este dirijat prin și pe sub podeaua plană a mașinii pentru optimizarea aerodinamicii.

Profilul lateral afișează o estetică de design inspirată tip crossover, modernă, elegantă și aerodinamică. Acesta contrastează cu liniile ascuțite și detaliile high-tech pentru a crea un sentiment de tensiune în design. Un parbriz care coboară spre partea din spate oferă dinamism și intenție, în timp ce aripile spate îndrăznețe adaugă volum. O linie ce accentuează caracterul rulează de-a lungul părții inferioare a ușilor, curbându-se în sus spre arcurile roților din spate, alungind vizual profilul mașinii.



Proiectată pentru a obține performanțe aerodinamice maxime, partea posterioară afișează un stâlp C spate înclinat, cu o inserție de culoare negru lucios integrată, care lărgește vizual geamul din spate. Deasupra acestuia, pe plafon, se află un eleron proeminent care dirijează aerul în jos către un eleron inferior ridicat, care se află deasupra blocului unic de lumini din spatele mașinii.

EV6 este rezultatul colaborării dintre toate cele trei studiouri de design din rețeaua globală Kia din Namyang (Coreea de Sud), Frankfurt (Germania), și Irvine (California, SUA).

Design interior: un interior modern și spațios pentru era automobilelor electrice
Un produs distinct al erei EV, designul interior beneficiază de spațiul amplu făcut posibil de platforma dedicată E-GMP dezvoltată de Kia, care oferă un volum sporit în comparație cu modelele EV Kia anterioare, bazate pe arhitectura unor modele convenționale existente. Designul interior al modelului EV6 beneficiază de o utilizare inovatoare a spațiului, creând o experiență spațială și de condus unică.



Unul dintre cele mai frapante elemente ale noului interior este un ecran cursiv, curbat, care oferă un sistem audio vizual și de navigație (AVN) de înaltă definiție. Limbajul formelor simple ale ecranului larg curbat și ale panoului de bord îngust oferă habitaclului o senzație de deschidere. Extinzându-se de la volan până în centrul mașinii, ecranul afișează un grup de instrumente în fața șoferului și sistemul de infotainment și navigație deasupra consolei centrale. Lățimea ecranului creează o experiență captivantă pentru șofer, în timp ce un număr minim de butoane fizice oferă o experiență de condus simplă, liberă și liniștitoare.

Sub ecranul AVN se află „butoane” haptice care controlează setările sistemului de ventilație (HVAC - încălzire, ventilație și aer condiționat), în timp ce sub acest panou tabloul de bord se înclină spre partea din față a mașinii, creând un sentiment de spațiu și deschidere pentru pasagerii locurilor din față.



Scaunele sunt subțiri, ușoare și cu un stil contemporan, fiind îmbrăcate în țesături moderne, interesante din punct de vedere vizual și robuste, create cu materiale plastice reciclate, care amplifică sentimentul de spațiu deschis în habitaclu.

Modelul EV6 va avea premiera mondială în martie 2021, în cadrul unui eveniment online special.


 

Despre Kia Romauto
Kia Romauto (www.kia.ro) este distribuitorul oficial al autovehiculelor produse de Kia Corporation în România, din anul 2004. Activitatea sa este concentrată pe vânzarea, prin intermediul rețelei naționale de dealeri, a autoturismelor, pieselor și accesoriilor originale Kia. Compania distribuie în Romania direct și prin intermediul rețelei de dealeri, toată gama de autoturisme Kia.


Despre Kia Corporation
Kia (www.kia.com) este o marcă globală de mobilitate cu viziunea de a crea soluții durabile de mobilitate pentru consumatori, comunități și societăți din întreaga lume. Fondată în 1944, compania Kia a oferit soluții de mobilitate pentru mai bine de 75 de ani. Cu 52.000 de angajați în întreaga lume, o prezență în peste 190 de piețe și unități de producție în șase țări, compania vinde astăzi aproximativ trei milioane de automobile pe an. Kia este în fruntea popularizării automobilelor electrificate și electrice cu baterie și dezvoltă o gamă tot mai mare de servicii de mobilitate, încurajând milioane de oameni din întreaga lume să exploreze cele mai bune modalități de a se deplasa. Sloganul de marcă al companiei - ‘Movement that inspires’ - reflectă angajamentul Kia de a inspira consumatorii prin produsele și serviciile sale.

Pentru mai multe informații despre Kia Corporation și produsele noastre, vă rugăm să vizitați Centrul nostru media global, disponibil la www.kianewscenter.com.


Despre Kia Europe
Kia Europe este divizia de vânzări, marketing și service a Kia Corporation. Având sediul central în Frankfurt, Germania, acoperă 39 de piețe de comercializare din Europa și zona Caucaz.