Kia Stinger dezvăluie versiunile pentru Europa

- Kia dezvăluie versiunile pentru Europa ale puternicului sedan sportiv
- Trei motoare disponibile pentru Europa: 2.2 litri diesel și 2.0 și 3.3 litri benzină
- Proiectat în Frankfurt, rafinat pe circuitul de la Nürburgring

 

Milano, 18 ianuarie 2017 - Kia Motors dezvăluie astăzi specificațiile pentru Europa ale modelului Kia Stinger, un sedan sportiv puternic ce a fost lansat în premieră, în data de 9 ianuarie la Salonul Auto Internațional Nord American (NAIAS) de la Detroit. Noul Kia Stinger urmează îndeaproape liniile de design și proiectare stabilite în 2011 de către conceptul Kia GT și va fi cel mai performant model produs în istoria companiei.

 

 

Kia Stinger se înscrie în spiritul consacrat al unui grand tourer - vehicul puternic, elegant capabil de a-și transporta proprietarii rapid și cu mare stil. În fiecare etapă a dezvoltării sale, Kia Stinger a fost gândit și proiectat pentru a fi un gran turismo perfect. Din punct de vedere estetic, automobilul atrage imediat privirile asupra sa, oferind de asemenea, un spațiu interior generos pentru cinci persoane, un nivel de confort superior, o agilitate în manevrarea sa cu livrarea puterii asupra punții spate ce conferă un condus captivant.

 

În tranziția sa de la concept la producție, conceptul Kia GT a primit numele ‘Stinger’, inspirat de conceptul GT4 Stinger dezvăluit la Salonul Auto de la Detroit, în 2014. În timp ce autoturismul este un GT adevărat, numele Stinger evocă viteză, rapiditate și emoție puternică, caracteristici ce se regăsesc în modelul de producție.

 

În Europa, Kia Stinger va fi disponibil în trei variante de motorizare: un motor turbo pe benzină de 2.0 litri, un motor V6, twin-turbo de 3.3 litri și - în premieră anunțat astăzi - un motor turbo diesel de 2.2 litri.

 

Kia Stinger este rezultatul multor ani de muncă de dezvoltare, precum și a pasiunii fără limită a echipelor de design Kia. După ce în urmă cu șase ani, compania își exprima în mod hotărât declarația de intenție în legătură cu conceptul GT, Kia Stinger va fi produs și va fi disponibil în showroom-uri începând cu cel de-al patrulea trimestru al anului 2017.

 

Design
Transformarea unui concept într-un model de producție nu este un lucru ușor. Centrul european de design Kia din Frankfurt - locul în care a luat naștere conceptul GT din 2011 - a adus la viață Kia Stinger, model supervizat de către Peter Schreyer, Șeful de Design al Kia Motors și Gregory Guillaume, Șeful de Design al Kia Motors Europe.

 

Guillaume comentează, "Kia Stinger este un adevărat gran turismo, un autoturism înzestrat cu un spirit de condus pe distanțe lungi. Nu vorbim despre putere brută, dinamică la limită și stil brutal în dauna luxului, confortului și eleganței. Kia Stinger nu se referă la a ajunge primul la destinație - totul se referă la călătoria în sine. Totul este pasiune."

 

Părțile laterale în forma unei ‘sticle de Coca-Cola’ evidențiază și intensifică puterea vizuală a liniei posterioare superioare dar și silueta de tip fastback a autoturismului. Celelalte elemente de funcționalitate ale designului exterior - gurile de aer frontale, aripile curbate ale roților - contribuie la eficiența aerodinamică. Grila purtând semnătura Kia ‘nas-de-tigru’ este așezată cu mândrie între blocurile optice complexe cu tehnologie LED.

 

 

Indiciile vizuale exterioare de tip gran turismo sunt completate în interior de un parbriz abrupt și de o planșă de bord mare ce se întinde de-a lungul planului orizontal. Consola centrală a panoului de bord este împărțită în două zone specifice: zona de comandă a sistemului infotainment, ce se află sub ecranul touchscreen de mari dimensiuni și zona de comandă a sistemului de ventilație și climă, ce se află dedesubt. În fața șoferului găsim un volan gros, îmbrăcat în piele și un singur panou de bord ce oferă o combinație între analog și digital. Ceasurile de bord mari au un inel metalic și sunt accentuate de acele roșii ale indicatoarelor. Un display TFT color se află între ceasurile de bord și oferă date informative privind performanțele autoturismului: forțele de tip G înregistrate în viraje și timpii de circuit - împreună cu informațiile auxiliare ce includ computerul de bord, setările șoferului, navigație și diagnoza autoturismului.

 

Motoare și trenul de rulare

Sub capota lungă a noului Kia Stinger avem posibilitatea de a alege între trei motoare turbo, dispuse longitudinal, fiecare dintre ele aflate în stadiile finale de ajustare înainte de intrarea în producție către sfârșitul anului 2017.

 

Anunțat în premieră astăzi, motorul care se anticipează că va realiza majoritatea vânzărilor noului Kia Stinger în Europa, este turbo diesel-ul de 2.2 litri. Acesta este capabil în a produce 202 CP la 3,800 rpm. Cuplul maxim - 441 Nm - este disponibil pe o plajă situată între 1,750 și 2,750 rpm, oferă posibilitatea autoturismului de a accelera de la 0 la 100 kmh în 8.5 secunde, având o viteză de top de 225 kmh.

 

Motorul turbo de tip ‘Theta’ în patru cilindri de 2.0 litri produce 258 CP la 6,200 rpm. Cuplul său maxim de 353 Nm este disponibil începând de la 1,400 rpm până la 4,000 rpm. Cel mai puternic motor al noului Kia Stinger este motorul turbo de tip ‘Lambda II’ V6 de 3.3 litri cu o putere maximă de 370 CP oferită la 6,000 rpm și un cuplu de 510 Nm accesibili între 1,300 și 4,500 rpm. Modelul Stinger echipat cu motorul turbo de 3.3 litri poate accelera de la 0 la 100 kmh în doar 5.1 secunde, devenind astfel cel mai rapid autoturism produs vreodată de Kia. Cu acest motor, viteza maximă este de 269 kmh.

 

Kia Stinger este echipat cu cea de a doua generație a sistemului de transmisie electronică automată cu opt trepte, ce este oferită standard pentru toate motoarele. Dezvoltată intern, transmisia automată cu opt trepte oferă șoferilor schimbarea imediată a treptelor de viteză și consum eficient al combustibilului. De obicei regăsită în aviație și în cadrul campionatelor de racing, transmisia modelului Kia Stinger folosește pentru prima dată un convertor de cuplu (Centrifugal Pendulum Absober - CPA) ce reduce vibrațiile de torsiune din trenul de rulare. Transmisia oferă până la cinci programe de rulare (inclusiv nivele de asistare a direcției) pe care șoferul le poate selecta prin sistemul electronic Drive Mode Select.

 

Manevrabilitate și rulare

Kia a căutat să proiecteze o mașină cu o dinamică de conducere pe măsura designului său uimitor. Din acest motiv, modelul a fost testat excesiv în Germania pe celebrul circuit Nürburgring Nordschleife, sub atenta îndrumare a lui Albert Biermann, directorul diviziei de performanță al KIA. Modelul Stinger este un gran turismo prin natură și design, de aceea regimul său de testare a fost conceput pentru a-l face capabil să facă față oricărui tip de drum.

 

Caroseria ce conține un procent de 55% oțel de înaltă rezistență, oferă o fundație ultra-rigidă pentru componentele suspensiei mașinii și contribuie la reducerea zgomotului și a vibrațiilor simțite în interior. Suspensia MacPherson a fost reglată pentru a optimiza feedback-ul către conducătorul auto, precum și a maximiza răspunsul direcției și a stabilității în toate condițiile. În partea din spate, un setup multi-link al suspensiei contribuie la o manevrabilitate crescută, prin intermediul unei bare anti-ruliu concepută pentru o stabilitate ridicată și vibrații minime ale caroseriei. În motorizarea de top, modelul Stinger beneficiază în dotarea standard de discuri ventilate de înaltă performanță Brembo® (350 mm puntea față, 340 mm puntea spate). Modelele cu motorizările de 2.0 litri benzină și 2.2 litri diesel beneficiază în schimb, de discuri de frână ventilate de 320 mm pe puntea față și discuri solide de 315 mm pe puntea spate.

 

Tehnologie și caracteristici
Modelul Stinger reflectă concentrarea producătorului KIA către oferirea celor mai noi sisteme de infotainment și a tehnologiilor orientate către șofer. Un Head Up Display (HUD), reglabil pe înălțime, permite șoferului să vadă informații cheie afișate direct pe parbriz, cum ar fi viteza actuală, sugestii de navigație, sistemul audio precum și indicatorul de detectare a unghiului mort. Șoferul poate beneficia de încărcarea wireless a smartphone-ului prin intermediul cotierei centrale, iar conectivitatea Bluetooth este o dotare standard pe toate versiunile modelului.

 

Un model gran turismo este definit de capacitatea de a parcurge distanțe lungi iar plăcerea de a conduce este acompaniată de un sistem audio de înaltă performanță ce garantează o captivantă experiență acustică. Sistemul audio de bază are 6 difuzoare și un touchscreeen haptic de 7 inch, opțional fiind disponibil și un sistem cu 9 difuzoare și amplificator extern. În echiparea de top a modelului Stinger cumpărătorii pot alege un sistem de infotainment cu touchscreen de 8 inch împreună cu un sistem surround Harman-Kardon® de 720w ce conține 15 difuzoare. Sistemul Harman-Kardon® are o pereche de subwoofere montate sub scaunele șoferului și pasagerului din față precum și de tehnologia Clari-Fi™, care permite reconstruirea semnalului audio pierdut în timpul compresiei digitale. Această tehnologie asigură o experiență audio de înaltă fidelitate a oricarei surse digitale comprimată. De asemenea, sistemul vine echipat cu tehnologie de ultimă generație QuantumLogic ™ Surround Sound, care extrage semnale audio din înregistrarea originală și le redistribuie într-un autentic soundstage multi-dimensional pentru redare clară, rafinată și plină de detalii.

 

Specificații și date tehnice


Motorizări

2.2l Diesel
Tip motor     - 4 cilindrii in linie, diesel
Capacitate     - 2,199 cc
Alezaj/ cursă     - 85.4 x 96.0
Raport compresie     - TBC
Putere maxima     - 202 ps (149 kW) @ 3,800 rpm
Cuplu maxim     - 441 Nm (325 lb ft) @ 1,750-2,750 rpm
Valve            - 16 (4 per cilindru)
Sistem alimentare        - CRDI (injecctie directa common-rail)

2.0 Benzină
Tip motor     - Turbo, 4 cilindrii in linie, benzina
Capacitate     - 1,998 cc
Alezaj/ cursă     - 86.0 x 86.0
Raport compresie     - 10.0:1
Putere maxima     - 258 ps (193 kW) @ 6,200 rpm
Cuplu maxim     - 353 Nm (260 lb ft) @ 1,400-4,000 rpm
Valve            - 16 (four per cylinder)
Sistem alimentare        - GDI (direct injection benzina)

3.3 Litri / 370 CP ‘Lambda II’ V6, benzină
Tip motor            Twin-turbocharged V6
Capacitate        3,342 cc
Alezaj/ cursă        92.0 x 83.8
Raport compresie    10.0:1
Putere maxima       370 ps (276 kW) @ 6,000 rpm
Cuplu maxim       510 Nm (376 lb ft) @ 1,300-4,500 rpm
Valve            24 (f4 per cilindru)
Sistem alimentare        GDI (injecție directă, benzină)