Mergi la continut

Kia continuă creșterea producției în Slovacia


- În perioada ianuarie-iunie 2024, Kia a produs la Žilina peste 188.000 de automobile, ceea ce reprezintă o creștere de aproape 3.000 de unități, reprezentând 1,59% față de prima jumătate a anului 2023.
- În timpul perioadei de mentenanță din vară a companiei, producătorul auto se va pregăti și pentru a fabrica noi modele electrice.

Frankfurt, 25 iulie 2024 - Modelul Sportage a reprezentat 63% din producția totală, versiunile hibride (HEV) și plug-in hibride (PHEV) reprezentând mai mult de o treime din total. Gama Ceed a reprezentat restul de 37% din producție în prima jumătate a acestui an.



„Rezultatele actuale confirmă cererea în creștere pentru modelele noastre și poziția stabilă a mărcii noastre pe piața europeană. În prima jumătate a anului, am reușit să producem mai multe automobile decât ne-am planificat. Scopul nostru este să menținem această tendință pozitivă până la sfârșitul anului și să îndeplinim planul la nivelul de 343.000 de mașini. Aproximativ 250 dintre angajații noștri vor asigura pregătirea liniilor pentru pornirea lor fără probleme după vacanța de mentenanță a fabricii”, a declarat un purtător de cuvânt al Kia Slovacia.

Kia Slovacia confirmă orientarea sa spre export, cu automobile exportate în 79 de țări în prima jumătate a anului. Ca și în anii precedenți, principalele piețe de export au fost Marea Britanie (16,5%), Germania (10,6%), Spania (10%), Polonia și Italia (7,6% fiecare).



Compania a mai anunțat că închiderea tradițională de vară a fabricii va avea loc în ultima săptămână din iulie și prima săptămână din august 2024. Aceasta va fi folosită pentru a implementa îmbunătățiri tehnologice semnificative și pregătiri pentru producția viitoare. Secția de presare are în program să înlocuiască 4 roboți de paletizare. Linia de producție pentru caroserii va suferi o reînnoire generațională a 29 de roboți de sudură și manipulare, în timp ce liniile de producție vor fi modificate pentru a produce de asemenea și noi modele electrice. O nouă caracteristică va fi instalarea unei capote frontale din aluminiu. La linia de vopsitorie, 8 roboți vor fi înlocuiți pentru aplicarea vopselei de bază și vor fi instalate noi tehnologii care vor permite și aplicarea unui nou tip de vopsea mată. Linia de asamblare este în pregătire pentru introducerea noului model electric prin modificări și adaptări la liniile de producție.

Toate investițiile și îmbunătățirile subliniază angajamentul Kia Slovacia de a proteja în permanență sănătatea angajaților, de a îmbunătăți ergonomia și siguranța la locul de muncă, de a moderniza procesele de producție și de a se pregăti pentru provocările viitoare din domeniul electromobilității.

Producătorul auto are grijă de siguranța și sănătatea angajaților în perioadele cu canicule ale verii nu numai prin distribuția de băuturi răcoritoare, ci mai ales prin exploatarea unităților de aer condiționat direct în liniile de producție pentru asamblare, motoare și o parte din linia pentru caroserie. De asemenea, toate zonele de odihnă din zonele de producție și non-producție sunt dotate cu aer condiționat.

In perioada dinaintea vacanței, compania plătește si bonusuri angajaților. În iunie, a fost plătit al 13-lea salariu în valoare de 75% - 110% din salariul de bază, în funcție de vechimea în muncă, iar salariaților li s-a plătit în luna iulie un spor trimestrial în valoare de 320 EUR.


 

Despre Kia Romauto
Kia Romauto (www.kia.ro) este distribuitorul oficial al autovehiculelor produse de Kia Corporation în România, din anul 2004. Activitatea sa este concentrată pe vânzarea, prin intermediul rețelei naționale de dealeri, a autoturismelor, pieselor și accesoriilor originale Kia. Compania distribuie în Romania direct și prin intermediul rețelei de dealeri, toată gama de autoturisme Kia.


Despre Kia Corporation
Kia (www.kia.com) este o marcă globală de mobilitate cu viziunea de a crea soluții durabile de mobilitate pentru consumatori, comunități și societăți din întreaga lume. Fondată în 1944, compania Kia a oferit soluții de mobilitate pentru mai bine de 75 de ani. Cu 52.000 de angajați în întreaga lume, o prezență în peste 190 de piețe și unități de producție în șase țări, compania vinde astăzi aproximativ trei milioane de automobile pe an. Kia este în fruntea popularizării automobilelor electrificate și electrice cu baterie și dezvoltă o gamă tot mai mare de servicii de mobilitate, încurajând milioane de oameni din întreaga lume să exploreze cele mai bune modalități de a se deplasa. Sloganul de marcă al companiei - ‘Movement that inspires’ - reflectă angajamentul Kia de a inspira consumatorii prin produsele și serviciile sale.

Pentru mai multe informații despre Kia Corporation și produsele noastre, vă rugăm să vizitați Centrul nostru media global, disponibil la www.kianewscenter.com.


Despre Kia Europe
Kia Europe este divizia de vânzări, marketing și service a Kia Corporation. Având sediul central în Frankfurt, Germania, acoperă 39 de piețe de comercializare din Europa și zona Caucaz.