Tehnologie

 

 

Tren de rulare - lider in segmentul de piata

 

In anul 1991, Kia Motors a lansat in premiera motorul intitulat Alpha precum si o transmisie dezvoltate in-house asigurandu-si astfel independenta in industria auto. In 2004, Kia a atins un alt obiectiv major, lansand primul motor dezvoltat in Coreea destinat exportului global: motorul Theta. In 2006, Kia Motors a dezvoltat pentru modelul Mohave motorul de clasa S, V6 de 3.0L, lider de clasa in segmentul sau.
Noul motor de 4.6L - ales unul dintre cele mai bune 10 motoare din lume in anul 2008 de catre Ward - impreuna cu motorul diesel de tip R, devine primul motor de provenienta coreeana care respecta normele de poluare Euro 5, fiind certificat ca motorul cu cele mai scazute emisii poluante din aria metropolitana a Seulului. In acest fel, tehnologia Kia in privinta dezvoltarii de motoare performante devine din ce in ce mai recunoscuta, premiile si distinctiile primite certificand recunoasterea pe plan national si international.

 

 

Reducerea capacitatii cilindrice a motoarelor si cresterea puterii acestora

 

Prezentam tehnologia de ultima ora in ceea ce priveste reducerea capacitatii cilindrice a motoarelor concomitent cu cresterea puterii acestora luand ca exemplu modelele Optima si Sportage R. Intr-un motor cu tehnologie GDI, combustibilulul este injectat direct in cilindri, maximizand astfel furnizarea de aer motorului si ducand la cresterea performantei acestuia.
Tehnologia GDI (injectie directa a benzinei) asigura cresterea eficientei termice cu 2-3%. De asemenea, ajusteaza timpul de injectie a combustibilului, minimizand emisia de gaze nocive care apare cand motorul este pornit la rece. Modelul Optima echipat cu motorul GDI Theta, este in concordanta cu reglementarile 09EM din Coreea, in acelasi timp calificandu-se ca un vehicul cu emisii apropiate de 0 (PZEV - partial zero emission vehicle) conform reglementarilor din America de Nord. Astfel, modelul Optima isi depaseste competitorii, motorul GDI generand 201 CP si realizand o autonomie de combustibil de 13.0 km cu 1 litru de benzina. Tehnologia GDI va fi aplicata si noilor modele ce urmeaza a fi lansate.
Motorul de tip R care echipeaza modelele Sportage R si Sorento R primeste un sistem de injectie de inalta presiune (1,800 bar) care minimizeaza emisiile nocive in timp ce maximizeaza consumul de combustibil si puterea motorului. Motorul de tip R devine astfel un motor diesel ultra performant, ecologic destinat vehiculelor de pasageri.
Sorento R, echipat cu motorul de tip R si transmisia automata in 6 trepteTM dezvoltata de Kia Motors realizeaza o autonomie de 15 km cu 1 litru de combustibil, ceea ce reprezinta o imbunatatire cu 38% a performantelor fata de vechiul model Sorento (care realiza o autonomie de 10.9 km cu 1 litru de combustibil).