Grija pentru Mediu - CSR

 

Ultimul tel catre o mobilitate sustenabila o reprezinta conceptul "zero emisii nocive!"


Kia Motors face primul pas pentru atingerea acestui vis cu "EcoDynamics"

 

 

EcoDynamics


Autoturismele functioneaza cu ulei. Arderea uleiului genereaza dioxid de carbon (CO2). Emisiile de dioxid de carbon au un impact negativ asupra mediului inconjurator. Daca nu ne schimbam stilul de viata, daunele produse de emisiile de dioxid de carbon pot avea un impact ireversibil asupra mediului. In 2009, Kia Motors a lansat modelul Forte Lpi Hybrid sub noul brand "verde" intitulat "EcoDynamics". Astfel, Kia Motors a oferit o solutie viabila la provocarile schimbarilor globale ale mediului inconjurator.

 

 

 

 

HEV - Vehicule Electrice Hibride


Vehiculele electrice hibride folosesc doua surse diferite de putere: motorul cu combustie interna si motorul electric. In comparatie cu autoturismele existente, care folosesc doar motorul cu combustie interna, vehiculele electrice hibride promit o economie de combustibil crescuta si mai putine emisii CO2. Motorul electric preia toata puterea necesara pornirii si accelerarii. In momentul in care vehiculele electrice hibride accelereaza, motorul electric preia o parte din sarcina motorului clasic. In momentul in care VEH ajung la semafor, motorul este oprit pentru a nu mai consuma combustibil. Energia consumata la pornirea motorului precum si momentul accelerarii este regenerata prin energia produsa la franare in timpul decelerarii.


Cu toate acestea, daca nu este dezvoltata o alta sursa alternativa de combustibil care nu genereaza emisii CO2, VEH nu vor avea niciodata emisii 0 pentru ca depind, chiar daca partial, de motorul cu combustie interna. Exista deja numeroase modele hibride pe piata auto. Tehnologia prezenta pe VEH avanseaza insa mai repede decat pe orice alt tip de vehicul ecologic deoarece pot folosi infrastructura existenta. Competitivitatea pe piata VEH rezida in securizarea si eficientizarea costurilor tehnologiilor avansate de dezvoltare a motoarelor, invertoarelor, bateriilor si a altor componente electrice iar in acest sens Kia Motors a facut progrese notabile in ultima perioada.


Inca din 2005, Kia Motors in colaborare cu Ministerul Mediului a derulat o serie de teste pe vehicule hibride pilot Rio. Proiectul a asigurat dezvoltarea unei tehnologii proprii, Kia Motors lansand modelul Forte Lpi Hibrid, care a fost primul autoturism electric echipat cu o baterie litiu-ion. Emisiile sale de CO2 de doar 99g/km plaseaza Forte Lpi Hibrid ca un autoturism cu cele mai mici emisii de CO2 printre vehiculele coreene.



 

 

EV - Vehicule electrice


VE functioneaza doar pe baza motorului electric si folosesc energia electrica inmagazinata in bateria cu amperaj mare pentru porniri si accelerari. Bateria poate fi incarcata complet in 6 ore folosind un sistem de incarcare clasic. La statiile de incarcare special amenajate, incarcarea bateriei se poate face in doar 25 minute.


Datorita faptului ca folosesc doar energia electrica, VE nu au emisii CO2 si sunt mult mai economice raportat la costuri decat vehiculele care folosesc combustibili conventionali. Cu toate acestea, avand in vedere faptul ca majoritatea energiei electrice este produsa de sisteme ce folosesc combustibili conventionali, putem spune ca si VE sunt responsabile indirect de generarea de emisii CO2. Mai mult decat atat, infrastructura necesara pentru VE inca lipseste.

 

 

 

FCEV - Vehicule electrice cu celula de combustibil


Indiferent de avansul tehnologic, vehiculele care utilizeaza combustibil fosil emit gaze nocive. Ca atare, o alternativa cu adevarat ecologica o constituie un vehicul care foloseste altceva decat combustibil fosil. Vehiculele electrice cu celula de combustibil hidrogen functioneaza pe baza energiei electrice generata de reactia chimica dintre hidrogen si oxigen indusa de celulele de combustibil. Eficienta unui motor electric cu celula de combustibil este de doua ori mai mare decat cea a unui motor cu combustie interna. In orice caz, in vederea comercializarii vehiculelor electrice cu celula de combustibil hidrogen, va fi nevoie de o infrastructura bazata pe statii de combustibil hidrogen precum si de un proces de producere a energiei mult mai eficient.